Slaapcoaching

“Slapen is geen geringe opgave, je moet er de hele dag voor wakker blijven.”

In mijn ogen is slaap belangrijker dan eten en bewegen samen. Als je niet goed of te weinig slaapt, dan zie je vaak tegen de dingen op.  Je bent moe, sneller prikkelbaar je kunt je minder goed concentreren en bent vergeetachtig. Wellicht heb je ook last van een verlaagd libido. Als je niet goed slaapt, dan is afvallen letterlijk hopeloos en de kans op blessures 40% hoger. Piekeren neemt de overhand en je wordt ‘s morgens even uitgeput wakker als de dag daarvoor. Je bent vaker ziek en de lange termijn gevolgen liegen er niet om: kanker, alzheimer, depressiviteit, burn-out, diabetes type 2, hart- en vaatziekten – ziekten die allemaal in verband worden gebracht met slaapproblemen en (chronisch) slaaptekort. 

Slapeloosheid is een groeiend probleem. Onze ‘snelle’ wijze van leven, sociale media en een 24-uurs economie zijn daar debet aan. Er bestaat geen pilletje, magisch kussen of cd met rustgevende geluiden die de slapeloosheid als sneeuw voor de zon doet verdwijnen. Om je slaapprobleem echt aan te pakken heb je aanpassingen nodig in je dagelijks leven. Je krijgt handvatten om je lichaam weer “in te stellen” zoals het van nature werkt en het vertrouwen terug te winnen in je natuurlijke vermogen om te kunnen slapen. We zijn namelijk allemaal “geboren slapers”. 

Werkwijze

Gelukkig is slapeloosheid bijna altijd goed te behandelen.
80% van slaapproblemen is gedrag. Wanneer je stap voor stap met een concreet plan je gedrag aanpast, kun jij je slaap verbeteren. Een betere nachtrust begint al  in de ochtend.

Verlang je ernaar om lekker te gaan slapen?

Programma: 

Met een 4 stappenplan (anamnese, uitleg over slaap, klachtenregistratie en behandeling) gaan we aan de slag om jouw slaap te verbeteren.

1. Vragen stellen, psycho-educatie en klachtenregistratie. 

2. Na 1 week: Opstarten behandeling en do’s en dont’s; 

3. 1 week na bijeenkomst 2; Opvolgen behandeling, hormonen en slapen.

4. Evt. nog een vervolgafspraak maken 1 a 2 weken na bijeenkomst 3.

Wanneer is slaapcoaching iets voor mij?

Als je te maken hebt met:

    • Het drukke leven waar je in zit, waardoor je letterlijk wakker blijft
    • Wanneer je eindelijk in bed ligt en dan de piekermomenten komen
    • Als je dan eindelijk in slaap valt, er iets is waardoor je niet doorslaapt
    • Je moe wakker wordt en je niet weet hoe je de dag moet doorkomen
    • Dat je alles goed wil doen en hierdoor je zelf vergeet.

Voor wie?

Voor iedereen die geïnteresseerd is in slaap, slaapproblemen en de aanpak ervan. Inclusief mensen die onregelmatige- of nachtdiensten werken.

Resultaten

  • Stappen om mee aan de slag te gaan
  • Beter slapen
  • Leven met meer energie
  • Juiste keuzes maken in je dagelijkse leven
  • Stralend door het leven gaan
  • Dingen doen die je echt wilt

Kijk jij nu al uit om te gaan slapen?

Locatie

  • Langs de Linie, Koekoeksbloem 13 in Hulst. 
  • Coaching aan huis bij de coachee. (excl.Reiskosten/ reistijd)
  • Coaching via videocall/ online.

Wat kost nooit meer wakker liggen jou?

  • 1 kennismakingsgesprek (30 min)
  • 3 coachingsgesprekken à 90 min max.
  • € 360,– voor 4,5 uur coaching
  • evt. vervolgafspraak 30 min, € 40,–
  • 1 uur praktisch huiswerk